dijous, 8 de novembre del 2007

Via Tànger ( Roca del Pessó )

Dibuix de la via aproximat...

Després de fer divendres l'escalada de la Aresta Gam del Bisbe, dissabte vam fer un descans i vam aprofitar per comprar algunes coses de material per Andorra, inclòs un silent partner del que ja explicaré histories pròximament....
Diumenge ens vam dirigir al Congost de Collegats, Era el primer cop que escalàvem per la zona. Després d'estar dubta'n entre fer la Tànger o la Sang de Cranc, al final ens vam decidir per la Tànger a la Roca del Pessó, Una via llarga, però de caràcter molt esportiu, totalment equipada amb Parabolts i claus que ens va deixar gaudir d'una jornada d'escalada molt tranquil·la i sense cap stres.

Aproximació: Agafem la carretera que va de La Pobla de Segur a Sort, aparquem el cotxe a la segona boca de túnel en direcció Sort, des d'aquí anem caminant en direcció la Pobla de Segur, aproximàdament entre els dos túnels, agafem un camine't que puja en direcció a l'agulla del gos, als cinc minuts agafem un altre sender que puja fins el peu de via. 10 minuts.

Descens: Anem seguin l'aresta direccio sud ( esquerra ) , després seguim les fitas fins trobar una via ferrrada de cables i cadenes, baixem la ferrada i trobarem un cami que ens portarà fins la carretera.

Primera Ascensió: César P. Hurtado, Fabián M. Plana. 1987.

Recorregut: 350 metres i 100 metres caminant entremig.
Material: 16 cintes exprés.
Equipament: Parabolts i claus. Reunions rapel.lables.
La ressenya dels ressenya.net:
Nosaltres dúiem fotocopia del llibre de les 100 millors.

Primer llarg: ( V ) 40m . Llarg vertical i amb bon canto. Bolos grans , rotllo Riglos.

Segon llarg: ( V ) 25m . És molt semblant al llarg anterior...

Tercer llarg: ( 6a) 20m . Hi ha un divertit passe't de 6a només sortir de la reunió, tira una mica enrere però hi ha bon canto, la resta es anar fent....

Quart llarg: ( V ) 35m Sortim per l'esquerra per una feixa , anar seguint parabolts...

Llarg 5: ( 6b? ) 45m. Diedre amb pinta de ser molt fàcil vist des de abaix, una vegada Ficats trobarem algun pas de 6a i després un de 6b , molt ven protegits. Ens surten molt be en lliure.

Llarg 6 ( IV+) 40m. Llarg tombat, comparat amb els anteriors.

Llarg 7 ( IV ) 40m. Comença una mica més a la dreta de la reunió, és el llarg més cutre de la via , trencat, herbós i sorrenc. Aquí tindrem de caminar uns 80 o 100 metres per trobar la segona part de la via.

Llarg 8 (IV+) 30m. La primera assegurança, és un clau que queda una mica amagat a la dreta, després hi ha un tram de fissura.

Llarg 9 ( 6a ) 30m. Llarg molt guapo...començem enllaça'n varies fissures amb passos atlètics, i després un pas de placa un pel desplomat amb bon canto . Molt ven assegurat.

Llarg 10 ( IV ) 30m. Llarg fàcil que ens deixa al cim, amb menys assegurances.

Nosaltres empalmem els llars 9 i 10 amb cordes de 60 i sobra corda.

Observacions: La via ens ha agradat als dos. Llàstima del tros de bosc que li treu la continuitat, igualment és recomenable , sobretot si ens ve de gust anar de trankis i no patir gaire. Tampoc entenc per que han ficat parabolts al costat de sabines que podrien ser assegurances naturals, penso que s'han passat una mica amb el taladro.

Raquel ha dit...

No has parat eh Miquel!!
La compra del Silent Partner te alguna cosa a veure amb en Marc? Je, je... tranquil, que et dic jo que no es quedarà guardat en un armari!!

Gatsaule ha dit...

Aquest cap de setmana la tornaré a provar, a veure si coincidim en la valoració.

I si tens algun dubte amb el company silenciós, ja saps qui consultar, ja fa un parell d'anys que el faig servir de tant en tant i va de conya !

Miquel Sabadell ha dit...

Ei Raquel, els fanatics d'entresetmana son difícils de trobar, espero que el sílent pugui anar calmant la meva sed de pared mentre ell no hi sigui...De fet abans d'ahir ja vaig provar el nou company silenciòs, fent esportiva...jeje!crec que li treuré partit...Ah el Marc també te un...jeje!

Ei gatsaule, els passos més xunguillos que puguis trobar a la Tànger,no son gens obligats...ja veuras...
Merçi pel tema del silent, dons ja que ho dius ...tinc dubtes...apart del silent, quan puges, tens d'anar fent nusos que van lligats al budrier, i quedan uns bucles enormes que vas arrosegant,és aixi?

Llorenç ha dit...

je je je!!!cert Joan, tal com diu en Miquel, nosaltres la vam fer no fa massa, i tot aixó de 6a's i 6b's es tradueixen al nostre llenguatge com A0 fàcils amb un grau obligat de V/V+ molt pero que molt ben protegit! pots deixar els linkcams a terra!

Gatsaule ha dit...

Ho fas molt bé, Miquel, els bucles s'han d'anar arrossegant però només són per si de cas.

Darrerament ja només en faig un de bucle, i quan està a punt d'acabar-se el desfaig i en preparo un altre. Així la corda corre millor i no s'enganxa tant.

Ja ens aniràs explicant....

Miquel Sabadell ha dit...

Merçi Gatsaule ,de moment només l'he provat una estona en unes vies d'esportiva a Cellecs, un parell de practiques més i ja faré alguna cosa fàcil de dos o tres llargs...Que vagi bé per Collegats!