dimecres, 19 de març del 2008

Via Civis-Garcia-Casas 130m V+-A1 ( La Foradada ) solitari




La Civis-Garcia-casas , via de caràcter clàssic , amb una linea maca i que en tot moment va buscant la lògica, recorrent l'espero nord-oest de la Foradada ...la majoria d'equipament son burils vells, però a la vegada, és la gracia d'aquesta via.... combina l'escalada lliure amb l'artificial , trobant molts trams d'artificial equipats amb burils oxidats i degradats pel pas del temps, però abundants... i encara que siguin assegurances precàries , donen certa confiança, la roca és bona en general, però trobarem algun tram on tindrem d'anar amb compte...jo em vaig quedar amb alguna pedra a la ma.

Aproximació: Anar fins al peu de la cadireta, el peu de via és el un diedre fissura que queda just on et deixen els rapels de baixada de la Cadireta..
Descens: Des del cim si continuem la carena fins el final , trobarem unes cadenes i cordes que baixen per la cara oest, després caminant pel bosc fins el camí...

També vaig veure dos bones instal·lacions de ràpel per sobre de la foradada , però desconec la llargada dels ràpels..


Primera ascensió: Ramon Garcia. Carles Civis. Joaquim Casas. 1968.
Recorregut: 130 metres.
Dificultat: V+ - A1
Material: 20 cintes exprés i 3 plaquetes recuperables , si volem enllaçar algun llarg, portar més plaquetes...3 o 4 claus variats..petit joc de friends,aliens i tascons. estrep.
Jo vaig fer servir els camelot 1 i 2, els aliens verd i blau , un clau universal llarg i una "V", i algun tasconillo .

Equipament: Via pràcticament equipada, primer llarg amb parabolts, la resta burils ,espits i claus. ( l'única reunió rapel·lable és la primera )


El Primer llarg, és el més equipat, sobre-equipat ???... m'imagino que és degut a que hi passen altres vies pel mateix tram...hi ha una fissura bastant bona , on podrien entrar els friends a caldo, però tot i així , la pared esta metrallada a parabolts i espits...així que aquest tram dona la sensació de estar escalant un diedre fàcil, en una escola d'esportiva retroequipada...
Per arribar al 2on llarg, fem un tram de travessa a la dreta ,el fem caminant per la feixa, fins arribar a una reunió de burils oxidats , i una mena de diedre-placa on veurem una burilada enfilar-se amunt , aquí dona la sensació de començar una via nova...




A sobre , començament de la via, a sota travessa del 2ºn llarg..




Al tercer llarg, hi ha un diedre-fissura , on tindrem de clavar , els primers metres estan des-equipats, aixi que per començar , hi ha un pas d'A1 on jo vaig fer servir un clau "V" , per pujar amb l'estrep i poder emplazar els aliens verd i blau per progresar, aprofitant els forats fets pels claus , superats uns 4 o 5 metres trobarem el primer buril, i continuarem amb la tonica de la via fins el cim.( aquest tram potser és el de més dificultat de tota la via)
La resta de via és un mixte entre artifo i lliure , on farem servir algun friend , plaquetes recuperables, i potser clavarem algun clau, l'estrep ens anirà bé en molts passos.

No descric la via llarg a llarg , per que vaig anar molt just de temps i vaig pujar bastant a sac... tampoc vaig fer gaires fotos.... m'estressava l'idea de trobar la baixada de nit i sol....
Vaig fer la via en tres llargs, fent servir una corda de 70m, utilitzant les reunions 1-5-7. Les reunions pintades de groc a la ressenya.


L'últim tram de IVº, el vaig fer a pel, però només és un passe't.





La cadireta des de l'última reunió..




10 comentaris:

Gatsaule ha dit...

Deu n'hi do, Miquel, ficar-te tot sol en aquestes vies tan precàries....

Una pregunta, com t'ho fas la segona pujada quan el llarg és sobretot d'artifo, l'escales, el pujes a jumar o fas una barreja ?

Miquel Sabadell ha dit...

Hola Joan, vaig fer una barreja! i molts Ao's...i més quan veus que vas curt de temps,i tens de correr......és una via maca per anar-hi sol...i a la majoria d'artifos equipats les xapes estan molt juntes...

Per cert , vaig seguir el teu consell, i ja tinc la mini traxion, va de p.m!!! molt millor que com ho feia...

Mingo ha dit...

Ostia Miquel BRAVO, BRAVO, BRAVO.
No estan molt cutres els burils? Jo era una via que volia fer però em van dir que les R i els seguros eren supercutres.

Emmanuel ha dit...

Pot ser que el primer llarg sigui comú amb la Xacò-Barés?. Està equipat per fer-ho gairebé tot en Ae.

Oriol Quo ha dit...

jejeje... Enhorabona i felicitats!!!
mola la ressenya!

Quo

Miquel Sabadell ha dit...

Hola mingo, les assegurances estan bé... burils bastant oxidats, reforçats amb algun espit també oxidat, la via és pot fer perfectament sense patir gaire, hi ha molta artifo equipada, és bona via per fer-la sol..

hola enmanuel, podria ser això que dius..les assegurances al 1er llarg estavan juntes com per poder fer-ho pràcticament tot en Ae...

oriol ;-) salut!

Dalton's ha dit...

Bona via!
Pel que recordo hi ha burils de diferents èpoques, i alguns bastant xungos.

Cosisme ha dit...

Em sembla que la Xacó-barés estava amb espits. Crec que algú ha decidit reequipar una part de les vies de la cadireta, potser per això hi ha tants parabolts.

Llorenç ha dit...

Ostres Miquel! et veig molt actiu! i cada cop més fort, ara ja et puges per conglomerat més precari!

Felicitats!

Mrs Sharon Sim ha dit...

Hello Everybody,
My name is Mrs Sharon Sim. I live in Singapore and i am a happy woman today? and i told my self that any lender that rescue my family from our poor situation, i will refer any person that is looking for loan to him, he gave me happiness to me and my family, i was in need of a loan of $250,000.00 to start my life all over as i am a single mother with 3 kids I met this honest and GOD fearing man loan lender that help me with a loan of $250,000.00 SG. Dollar, he is a GOD fearing man, if you are in need of loan and you will pay back the loan please contact him tell him that is Mrs Sharon, that refer you to him. contact Dr Purva Pius, call/whats-App Contact Number +918929509036 via email:(urgentloan22@gmail.com) Thank you.