dijous, 31 de gener del 2008

Via els Replicants ( Roca de la Palleta ) Montserrat sud

Dilluns aprofitant que diumenge a la tarda vaig pujar a Montserrat, vaig fer nit a la furgo al pàrquing d'agulles, A les 09 h m'esperava el Manel al bar Anna , Un cafè amb llet, unes mirades al llibre...una estona d’indecició …aviam que fem… i no se com, surt la conversa sobre aquesta via...el Manel, ja l'havia fet en un altre ocasió. Pero s’ofereix a repetir-la…

Aquí la ressenya de onaclimb, encara que el grau al 3º i 6º llarg l'he trobat un pel diferent.

Primera ascensió: JC Peña, J Escofet i I Notivoli.25-11-2007

Recorregut: 240 metres.

Dificultat: 6b ( 6a obligat).

Equipament: Parabolts,claus i ponts de roca.

Material: 15 cintes expres, bagues, algun tasco o friend opcionals.(nosaltres només vam fer servir les cintes exprés i una baga )

Aproximació: El Mateix que la Derzu Urzala. Descens:Rapels per la Derzu Urzala.

Orientació: Est.

L 1 – 6a. Comencem remuntant el llarg per placa lleugerament tombada , les assegurances estan bastant juntes, i la majoria son parabolts lluents, així que no hi ha pèrdua...practicament tot el llarg és 5º i 5+, menys un pas de 6a , però ben protegit.

L2 – Vº. Llarg lleig, és tracte d'un llarg de tramit, en el qual l'únic alicient que tindrem, es superar un ressalt a la sortida de la reunió, la resta es fa pràcticament caminant per terreny trencat i sorrenc.

L3 – 6a+.Llarg molt guapo, Diedre molt estètic i vertical, equipat amb claus, per després continuar per placa ben equipada amb parabolts, la pared va perdent la verticalitat fins arribar a la reunió.

Les fotos de dalt, jo liat amb el diedre i el Manel aribant a la 3 reunió.

L4 -6b Llarg guapo i fine't.. escalada molt vertical , fins un punt en el que trobarem una mica de desplom, aquí esta el pas més difícil del llarg, això si, molt ben assegurat amb parabolts.

A dalt,El Manel al 4º llarg.

L5 – IVº.Llarg lleig, és tracte de superar uns pocs metres de roca, per començar a caminar entre arbres i matolls fins arribar a la base de l'agulla que forma l'ultim llarg.

L6 -6ª+. Llarg molt maco i estètic, el llarg comença en una mena de diedre esperó , per després continuar per placa, trobarem algun pas fine't però ben assegurat. La pared va perdent verticalitat , fins arribar a una fissura perfecte, que superarem amb una semi-bavaresa, aneu amb molt de tacte amb aquesta bavaresa, ja que la roca que forma la fissura, no dona gaire confianza, te pinta d'haver de despendre's tota la formació... al menys aquesta és la nostra apreciació.

El Manel arribant al cim

Encadenem tota la via correctament, escalada realitzada el 27-01-2007.

La Via esta força guapa, llàstima els llargs 2 i 5 que son bastant cutres i selvatics, diguem, que els dos llargs lletgos son molt lletgos i els altres quatre son molt guapos. En resum, una via molt interessant.

Aneu amb compte amb les cabres, ja que els hi agrada el lloc per on pasa la via i solen tirar pedres.

Gatsaule ha dit...

Veig que tot i l'aturada encara te'n recordes d'escalar !

Escolta, no vull ser tocapebrots, però em sembla que en aquesta zona no s'hi hauria d'escalar en aquesta època. Ens la juguem una mica, a part del mal que podem fer.

jaumeplanellpiqueras ha dit...

hola Miquel, felicitats per la via, però com en Gatsaule, voldria recordar que hi ha restricció per nidificació d'aus de gener a Juny ambdós inclosos a les parets situades a l'esquerra del torrent de l'Artiga alta (Informació a la Guia Montserrat Sud) Sol pasar que a vegades no recordem aquestes limitacions, però caldria estar-hi al cas ja que tal com està la futura regulació de l'escalada a Montserrat, ens hi juguem que ens tanquin la zona, i amb lo guapa que és...
Salut i bones escalades.

Anònim ha dit...

La prohibició per nidificació és a la Roca de la Palleta. Aquesta via no està en aquesta paret, sinó bastant més a l'esquerra, casi diria que és una altra paret (sense nom propi). La regulació que surt a la guia de la cara sud és una proposta dels autors del llibre, no la regulació aplicada pel parc.

En quan als graus de la via, em va semblar que estan una mica pujats, especialment en el díedre del 3r llarg. En canvi, l'últim llarg em va costar una mica més del que marca la ressenya, potser és que estava cansat...

Llorenç ha dit...

bones ! te bona pinta la via, però sembla que pica una mica no?!?!?

Veig que tornes fort!! i al limit(de les restriccions!!!JE JE EJ!)

Anònim ha dit...

Però no et deprimeixis per això dels ocells, pensa que la reponsabilitat és un 95 % dels gestors de la fauna i del parc, són tan ineptes que no són capaços ni tan sols de posar una rètol informatiu !

No sé què ha passat que l'anterior comentari m'ha sortit anònim, però segur que m'havies conegut !

Miquel Sabadell ha dit...

Hola nois, bé em penso que l'Albert te rao i la nombrada prohibició ,afecta només a la Roca de la Palleta, queda bastant més amunt...igualment ni vaig pensar en això, així que acepto la reprimenda com si hagues escalat en aquest lloc... de ocells cap ni un , us ho ben asseguro, el que si que hi havia, eren cabres tirant-nos pedres, igualment em penso que no estaria de més, ficar algun retol, allà on no sigui recomanable escalar per nidificació, per cert, disabte se sentien trets dels caçadors per tot montserrat, aquets deuen ser els que regulen la super-població de fauna a montserrat...jeje! que permetin això si que és fort...

Ei Llorenç, com diu l'Albert la via està pujada de grau, al ressenya.net hi ha una ressenya amb el grau una mica més ajustat.

Ei Albert!, coincideixo amb tu amb el grau del diedre i també amb l'últim llarg...

Salut i molta tapia per tothom !!

edunz ha dit...

ei Miquel! bona via, té bona pinta. Quan dius friends opcionals, amb alines és suficient?
i una altra cosa, quina pinta et va donar la Dersu Zala, sempre m'ha atret però algú em deia que no era massa maca...
va nanu, avia'm quan ens pesquem!
cuida't

jaumeplanellpiqueras ha dit...

Albert, tens raó, estem davant d'una recomanació de No Escalar feta pels autors de la Guia Montserrat Sud, no davant d'una PROHIBICIÓ de l'administració; l'esperit d'aquesta RECOMANACIÓ és que els mateixos escaladors ens AUTORREGULEM de cara a evitar prohibicions dràstiques futures...
Sembla ser que l'Òrgan Gestor de Parc està preparant una regulació de les activitats a la Muntanya...
I ja sabem com les gasta l'administració, els costa ben poc PROHIBIR, i sempre rep el col.lectiu més feble...
En resum, que entre tots hem de mirar de no donar-los motius per a fer-nos la punyeta...d'aquí crec jo, el suggeriment-informació dels autors de la Guia Montserrat Sud.
Miquel, perdona el "rotllo", però el tema em sembla prou important per a que n'anem parlant.

Miquel Sabadell ha dit...

Hola Edu! dons nosaltres no vam fer servir cap friend ni tasco, la via esta molt ben equipada, però si es vol portar alguna cosa per si de cas, amb els aliens o algun friend petit, ja vas sobrat! si ara ja podrem quedar, ja torno més o menys a la normalitat!!

No passa res Jaume, ja va bé que se'n parli del tema , i es recordin aquestes coses. Em penso que les regulacions que estaran mirant, seran per regular l'us del "taladro" ....

Anònim ha dit...

Edu, per la Replicants amb els Aliens ja és suficient. Suposo que és per protegir el díedre del tercer. Nosaltres no els vam fer servir, però sempre pot saltar algun pitó.

En quan a la Dersu Uzala, ara mateix els 2 primers llargs estan plens de terra i pedres que cauen de les repises de més amunt. Rapelant cau de tot (pedres, terra, vegetació...) i les cabres també hi col·laboren (quan es mouen tiren de tot). No sé si aquests llargs s'acabaran netejant o estaran sempre així.

Jaume estic d'acord en què els escaladors ens hem d'autoregular per protegir la flora i fauna de les parets, i també de cara a evitar prohibicions en el futur. Però crec que aquestes propostes haurien de ser concensuades entre el col·lectiu d'escaladors, i no és el cas de la proposta que surt a la guia de la cara sud.

Miquel Sabadell ha dit...

Edu...la Derzu sobre el paper fa més bona pinta del que és en realitat..., no me'n han parlat gaire bé d'aquesta via...

edunz ha dit...

merci per la info de la dersu zala, una llàstima que una via amb un nom tan guapu acabi bruta.

miquel, lo dels catxarros és per si pujo amb un colega que no tira massa... merci tb. Ens comuniquem amb el mail i avia'm si coincidim.. tot i que jo tinc ganes de toca neu també... masses poques hores lliure!! (s'estava millor sense currar :) )