dijous, 7 de febrer del 2008

Via Retrovolting ( El Montgros ) Ecos - Montserrat





Avui dimarts he sortit de la feina a les 6h del mati, a les 8h havia quedat amb el Manel a Montserrat, així que he anat tranquil·lament i sense preses fins al Bruc, he arribat a les 7, un esmorzar furgonetero, i a contemplar com surt el sol per l'horitzó...

A les 8 arriba el Manel, un cafè al hotel del bruc, i ens posem amb marxa..

Primera ascensió: M.Blanco. 1998.

Dificultat: 6a/Ae ( 6a obligat ).

Recorregut: 220 metres.

Material : 12 cintes exprés, estrep recomanable.

Equipament: Via molt ben equipada amb espits, les reunions no son ràpel.lables.

Aproximació: Des de la Canal del Mig Dia , surt un camí direcció a la pared, al principi del camí hi ha pintat amb pintura vermella el nom de " Montgrós".

Descens: Des del cim, continuem en direcció nord i baixe, fins al coll, baixem pel camí senyalat amb pintura blanca i groga fins la canal del Mig Dia.




Penjo la resse dels ressenya.net i l'enllaç d'on l'he tret...

http://www.ressenya.net/php/vimprimible.php?id=42



L 1: 5+ i Ae , El començament del llarg és una placa totalment vertical i amb poques preses, nosaltres fem 4 o 5 passos d'Ae , per després continuar un tram en lliure , després 2 passos més d'Ae per superar una panxa i ja en lliure fins la reunió.

( No se quin grau serà el llarg totalment en lliure ).





El manel arribant a la primera reunió...


L 2: 5+, Llarg guapo de placa lleugerament tombada, no hi ha pèrdua , les assegurances ens aniran marcant el camí.



L 3: 6a i Ae, Llarg molt guapo!, als pocs metres de començar , trobem un pas d'Ae, per després continuar per placa força vertical , gairebé tot el llarg és 5+ , menys algun pas aïllat de 6a.



L 4: 6a , només començar el llarg , tindrem de superar una panxa de 6a, superada aquesta panxa ens trobem un altre panxa un més difícil, nosaltres fem algun repòs en aquesta segona panxa. La resta del llarg és per terreny més fàcil fins la reunió.





El Manel ha superat la primera panxa del 4º llarg...

L 5: Vº i Ae, Comencem el llarg superant un desplom molt pronunciat, tirant d'estrep o similar...per després fer algun pas de Vº a la sortida del artificial.





Jo, pujant el sostre de la gran cova...faig servir una baga com si fos un estrep...

L 6: Vº , Llarg de tramit fins el cim, trobarem un ressalt de Vº, la resta és IIIº.



La via m'ha agradat molt, tots els llargs menys l'últim, son macos, verticals i mantinguts , La roca és de mol bona qualitat. nosaltres em fet uns quants Ae's, m'imagino que alguns d'ells és faran en lliure, però no he trobat cap altre ressenya ...coincidim amb l'apreciació del grau dels ressenya.net.



Escalada realitzada el 05-02-2008.

5 comentaris:

Piju ha dit...

Excepte el sostre, em sembla que el tema anava pel 6b/+, però t’ho hauria de mirar segur, ja fa molts anys!

jaumeplanellpiqueras ha dit...

Renoi quina via! ben mantinguda i exigent, el pas de la panxa del 4art llarg veig que te l'has de currar ja que no està protegit...6a obligat no? Felicitats per la via!

Gatsaule ha dit...

Sembla que t'has afincat a la zona d'Ecos, enhorabona per la via, jo encara no hi puc anar !

marsi ha dit...

Felicitats per la via! Es d'aquelles que tinc pendents per fer-la aviat. Fa un parell de mesos vaig fer la Griviola Bella i em va molar molt la paret.

I tornaré aviat de ben segur!

Salut

Miquel Sabadell ha dit...

Hola piju, si més o menys és el que m'imaginava, em vaig emparrar a més d'un lloc , però li veia color i bona presa, i el primer llarg potser és el que vaig trobar més dificil..

Jaume, la via esta molt ben protegida amb espits, i tots els pasos de panxa pots fotre A0 si cal..grau obligat , jo crec que 6a.

Gatsaule, m'imagino que fas bondat per no fotra-li massa canya al peu...fas bé..La breitat és que no m'importaria viure un mes perdut per aquesta zona , foten vies a sac en solitari o acompanyat...jeje!

Hola Marsi! ves a fer-la és molt bona no et decepcionara...jo vaig fer la Griviola no fa gaire i també em va agradar molt, això si la retrovolting la veig més friki i atletica i gens expo.
Ara vui fer l'estrella polar..aviam si cau aviat! fins ara!! a tibar-li!!