divendres, 22 de febrer del 2008

Via Calçotets 6c ,320 m ( Pic de Sant Cugat- Sopeira )

( Foto encapçalament treta de la plana d onaclimb )http://www.onaclimb.com/luichy/logescales.htm#sopeira

Després de passar un parellde dies a Gabarnie i aprofitant el Camí de baixada , vam pensar en fer alguna via equipada i de caràcter esportiu per entrar en calor, i vam encertar... no havia escalat mai en aquesta pared, em va semblar molt tranquil·la i amb una roca curiosa i diferent.

Primera ascensió: Luis Alfonso. Ademir Castillo.

Recorregut : 320 metres.

Dificultat: 6b+ ( 5+ obligat ).

Equipament: Via pràcticament equipada amb parabolts ,claus i ponts de roca.( clape's pintades color vermell) Gairebe totes les reunions rapelables.

Material: Unes 16 cintes exprés, Pot anar bé algun friend mitja i petit i bagues per savines .
Descens: 6 ràpels que coincideixen amb algunes de les reunions, la corda s'enreda bastant amb els matolls i queda frenada amb les repises.

Ressenya de onaclimb, aquí l'enllaç:

L 1: 6a+ 50. comencem per una placa tombada i amb bona pressa, fins arribar a un ressalt de roca mes vertical amb un passe't, per finalitzar el llarg superant una fissura ample un pel desplomada, després un trozet caminant en direcció a la pared fins la reunió. ( la dificultat es concentra en un parell de passos ben assegurats )

(A dalt , Manel al final del primer llarg )

L2: IV+ 50m. LLarg cutrillo de tramit, roca mediocre i selvàtic.

L3: V+ 20m. Llarg de placa lleugerament tombat.

L4: 6b 40m. De lo millor de la via , fissura inclinada , molt estètica i amb algun pas fine't, totalment equipada, a la part superior de la fissura, podria anar bé algun friend mitja o gran, per escurçar distancies entre assegurances, quan sacava la fissura , encara ens queda un pas fine't de placa abans d'arribar a la reunió.

( Jo mateix al 4º llarg )

L5: Vº 20m. travessa fina que marxa a l'esquerra per després pujar recte fins la reunió, roca bruta en algun punt.

L6: 6b 40m Placa tècnica, amb passos molt finets i molt macos.( un altre dels llargs que més em va agradar )

L7: V+: 40m supera un contrafort amb fissures transversals , bona pressa i ben assegurat.

L8: 6c: 50m Pel meu gust ,el llarg més guapo i difícil ,de la via, pasos tecnics i força fins entre la primera i tercera xapa, va perden dificultat a mida que anem pujant.( portar moltes cintes exprés). ( jo diria que és un 6c fácil o més aviat un 6b/6b+ , el vam encadenar sense gaires problemes...) ,en aquest llarg pot anar bé alguna baga per savines.

Encadenem tota la via correctament,, de material vam fer servir l'alien verd al 2º llarg.

Anònim ha dit...

Hola Miquel, la graduación de la reseña corresponde a la primera ascensión.
Después la repetimos y ya afinamos un poco más, actualmente el L1 lo tengo de 6a y el último de 6b+, por el primer paso de adherencia, luego ya es bastante más fácil.

Raquel ha dit...

Aprofitant els quilòmetres al màxim ,eh!!!
Doncs pinta bé la via... me l'apuntaré com a pendent quan hagi escurçat la llista de pendents, que si no m'agafa l'estrés!! je, je!!

Una abraçada!

Mingo ha dit...

Miquel, guapo el lloc, a més ara aquest temps hi ha poca gent. A la paret no sé si ha ha un microclima, però a baix pot fer fred de collons, en canvi a la paret s'està de puta mare. A més les vies , al menys les que jo he fet (cosa, que pagui Pujol i Ramona), són molt maques.
Vinga MIquel, felicitats i dorm una mica ehhhhhh.

Gatsaule ha dit...

Una bona via i un molt bon lloc per escalar, llàstima que quedi tan lluny !

Miquel Sabadell ha dit...

Hola Luichy,pel que dius en aquest comentari , coincidim en la graduació..ens va agradar la via.

Raquel, si vas de pas per la zona és una via rapida de fer i ben assegurada, no hi han paranoies...cuidat i a tibar-li!

Ei Mingo, força interessant el lloc, és un lloc que queda de pas i esta força bé per rematar una sortida..La que pagi pujol ...serà la propera. vaig dormin quan puc..jejej

Hola Joan, te uns llargs molt macos i un parell que no tant , però en conjunt et deixa un bon regust! bones escalades!!