dimecres, 5 de desembre del 2007

Via Sang de crack ( Pared del Pessó, Collegats )




Divendres, desprès d'haver sentit parlar molt bé d'aquesta via , i recomanada per molta gent,( En Marc i en Piter els últims), per fi sembla que va arribar el moment.. Dijous a la tarda, vaig sortir de casa per fer nit aprop de la pared, L'Edu va arribar de bon mati, la veritat, és que potser ja no son dates per escalar per aquests indrets, per la nit, feia un fred bastant heavy ,però hem tingut sort amb el dia , ni boira, ni núvols, el sol comença a donar a la pared i nosaltres anem preparant el material, i amb moltes ganes de fer la via ens apropem a peu de via...




Primera ascensió: Xavi Metal,Oriol Pié, Albert Ibañez.1989.

Recorregut: 280m.

Material: Joc de tascons, aliens i friends fins el 4 ( Camelot 3 ),portar algun friend mitja repetit, caldran de 12 a 14 cintes exprés.

Equipament: Semi-equipada amb Espits claus i parabolts, reunions equipades per rapel.lar.

Aproximació: Agafem el mateix cami que puja a la Tànger i ens desviem per un camí que travessa a ma dreta , el seguirem en direcció evident fins el peu de pared.

Descens: Pel camí de la ferrada o bé rapel.lant la via.

Dificultat: 6b+ ( 5+ obligat ).

Temps aproximat: 5h.

Primer llarg: 60m ( IVº ) Llarg de tramit, fins arribar al peu de la gran i estètica xemeneia, pujarem grimpan per terreny herbós i trencat , passarem algun ressalt de IV en el que tindrem d'anar amb compte.( nosaltres vam fer aquest llarg desencordats ).

Segon llarg: 35m ( 6a ) Llarg guapo de xemeneia , en el que trobarem primer un clau i després un espit, ens podrem protegir bé amb els aliens i els friends, hi ha algun pas de 6a aillat , però predomina el V i el V+.







El llarg l'encadeno sense problemes i disfrutant dels primers metres de via.

Tercer Llarg: 20m ( 5+ ) Llarg un pel estrany...pujarem el tram que ens queda de xemeneia i farem un flanqueig a l'esquerra, trobarem un espit, un pont de roca i dos claus...En el flanqueig s'ha d'anar amb compte, la roca és xunga en alguns trams , sobretot per la part de dalt....






A dalt L'Edu a la Reunió recollin corda i jo fent el flanqueig

L'Edu a fet el llarg de primer, jo al remuntar el llarg , faltant pocs metres per la reunió, en ple flanqueig, ,vaig a treure l'ultim friend, quedava bastant amunt...allà on la roca era més dolenta, just després de treure'l , tenia que desgrimpar un parell de passos i continuar flanquejant, dons em vaig quedar amb un canto a la ma, i vaig patir una caiguda pendular, en la que vaig tindre sort de encarar-la be, vaig córrer per la pared per acompanyar la caiguda, però tot i així em va picar el peu esquerra, i hem vaig torçar un peu





La meva sonrisa nerviossa després de la caiguda.

En els primers moments vaig notar una petita punxada , just al turmell, i més tard vaig començar a pensar que potser m'havia fet un esquinç...

Quart llarg: 35m ( 6b ) Llarg Precios ...Començarem el llarg fent uns pasos atletics proteigits amb tres parabolts , per despres pujar per una fisura perfecte , en la que tindrem d'anar autoprotegint-nos amb els friends, A midja fissura trobarem un clau i arribant a dalt un altre clau cutre amb anella, una mica més amunt sobre la repissa montarem reunió.




Tot i fent-me mal al peu vaig decidir continuar....el llarg que tenia al davant, era el llarg de la via, la fissura perfecte...vaig fer els primers passos protegits amb parabolts, i després va començar el vall ...ara un friend...ara uns passos en babaressa...ara un alien... enpotramet de mans... vaig encadenar el llarg disfrutant com un nen petit...




Jo als primers metres de fissura...





L'Edu als últims metres del llarg.

Cinquè llarg: 35m ( 6a+ ) Diedre no gaire fàcil... Començarem el llarg per un diedre un pel desplomat, tindrem d'auto-protigir-nos la sortida, i els passos no es que siguin gaire fàcils ...trobarem un espit i més amunt ja arribant a la reunió un clau.







L'Edu encadena el llarg, reconeix que no li ha sigut fàcil...Després jo per treure un alien em tiro una bona estona...i tot i penjant-me, fins que aconsegueixo treure'l.


Sisè Llarg: ( 6b+ ) Comencem el llarg amb un pas de bloc, una petita panxa, en la que podrem fer A0 si volem, dos parabols, després venen uns passos de 6b gens fàcils i amb roca delicada,1 parabolt, superat això, continuem per diedre fàcil fins un arbre que ens queda a ma esquerra on muntarem reunió.





Jo al tram de 6b amb roca del.licada...

Aconsegueixo encadenar el llarg, el turmell segueix donant pel sac i em ratllo pensant que potser sera l'última escalada en una temporada....

Setè llarg: 35m ( 6a ) Llarg molt guapo, variant que puja per la placa... amb passos macos verticals i algun desplomat, trobarem primer un pont de roca i després cinc espits.





L'Edu fent els primers metres ...Encadena el llarg sense cap problema i jo pujo mig-gaudint dels passos guapos i atlètics ....

Vuitè llarg: 25m ( IVº ) Llarg de tramit fins al cim, al final del llarg trobarem un ressalte't amb una fissura ample , millor sortir encordats per poder assegurar aquest pas.




Al arribar al cim el meu turmell estava força inflamat, vam decidir de baixar caminant , als 100 metres caminats, me'n adono de que caminant, ho tinc xungo i baixem fent ràpel per la mateixa via, totes les reunions equipades per rapel.lar menys les dues ultimes .





En fi , una via super guapa, amb un caràcter totalment clàssic , s'ha d'anar be amb el grau, per poder protegir amb seguretat molts dels passos que anem trobant, i a ressaltar el quart llarg...em va encantar... per cert...ara ja han passat uns dies , i puc dir que per sort lo del peu no era cap esquinç, està clar que si hagues sigut així, no podria haver pujat, ja no em fa pràcticament mal...

Escalada realitzada amb Edu Plana , Divendres 30-11-2007.

10 comentaris:

Llorenç ha dit...

Ep!!! per que es dirà sang de krack?!!? a veure aquest turmell que últimament la comunitat s'està fent fal per tot arreu!!
Es veu molt guapa la via, tot i aixó el grau apreta bastant! la deixarem per quan siguem grans!
Felicitats per la via i pel coratge d'anar amb el peu trinxat i cap amunt!

Xavi ha dit...

Molt bona via. Llàstima del primer llarg i del tram trencat de 6b del penúltim, els que menys em van agradar. La resta molt guapa, unes fissures molt bones. Nosaltres vam sortir per la via original, una canal molt precària, plena de terra i herbes, molt millor la sortida de 6a que va obrir l'Albert Castellet.
Salutacions!!

lux ha dit...

eiii Miquel!

kina via mes xula.. realment!!
ja ja l'ha he anat veient..
pels blogs..

si.. quan sigui gran..;-)))

Sort que no ha esta res això del peu!!

avant!!

Piter ha dit...

Eps !! una gran via... a mi em va encantar. Llastima del turmell.. pero bueno em sembla que aviat tornaras a estar a tope !!

Piter ha dit...
Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.
edunz ha dit...

ets un valent! que després de la correguda per la paret i pendular, et refàs amb un somriure com si res i encadenes el 6b com un xaval amb un juguet nou...

molt guapa via, els cinquens i sisens estan ajustat però en canvi els 6b no tant

recupera't!

Miquel Sabadell ha dit...

Merci kutresc es tindria de dir sang de pardal, jeje! vaig tindre sort...

Hola xavi coincideixo amb tu , el primer llarg es kk de la vaca, i el 6b trencat...la sortida del final molt bona !

Hola Lux!! la via molt bona , ara em vaig ratllar força amb això del peu..més que res em menjava el tarro per si tindria de deixar d'escalar un temps..jeje! finalment nooo!! encara estik senser..!!

Ei Piter, sembla que el turmell està curat, demà tinc pensat de fer alguna cosa, aviam com respon el peu..
He pensat d'anar a Riglos, l'Edu aniarà demà posiblement, si et vols apuntar ...un mail o truc..

Piter ha dit...

Iepps.. al final m'he quedat per Girona, un refredat m'ha fet anar amb compte que tampoc tenia massa clar com evolucionaria.

Llastima perque al final ha aguantat força be..

Raquel ha dit...

Ei Miquel!!
Felicitats per la via i pel somriure després de la caiguda!!

I sort que finalment no va ser un esguinç... si és que tens forts els lligaments i to1 Je, je!

Una abraçada!

Miquel Sabadell ha dit...

Ei Piter, em sembla que estem tots igual, mig refredats ...al final jo tampoc vaig anar-hi..

Raquel! tu si que vas forta! La Zuluuuu!!