dimecres, 7 de novembre del 2007

Via Aresta Gam ( El Bisbe )





Divendres per fi vaig poder fer la Aresta Gam del Bisbe, ja feia temps que tenia ganes de fer-la però amb totes les cordades que he anat coincidint, ja la havien fet...o no els hi venia de gust...
En Manel es va animar...
Dons com moltes nits, la nit de dijous em va tocar treballar, vaig sortir del curru a les 6:00 del mati i menys anar-me'n a dormir com normalment faig, vaig esmorzar bé i després de trobar-me amb el Manel, vam anar cap a Montserrat...
El mati estava fresquet i més per aquesta cara de Montserrat, això em va ajudar a no dormir-me a les reunions...La veritat, es que pel que m'havien dit sobre la via, m'esperava una via de caràcter més clàssic, en la que trobaria equipament antic i rústic i que em faria falta proteixir algun pas amb friends o tascons...la meva sorpresa va ser trobar la via metrallada a parabolts.


Després he llegit això al fòrum de la FEEC:
La GAM del Bisbe ha estat re-equipada per la Comissió d'equipaments d'escalada de la FEEC (65 ancoratges + reunions + neteja del material obsolet).
Ha quedat la dificultat obligada de sempre 5+ i A1. Portar algun bicoin i friends 1,2 i 3 útils. Es pot rapelar amb corda simple de 60m.






Allà on havia un buril ara hi ha un parabolt ...

Aproximació: Des de l'aparcament pugem unes escales de ciment, arriem a un bon sender que seguirem a la dreta (oest), continuarem camí amunt uns 20 minuts , trobarem dos desviaments a ma dreta que no agafarem, més endavant agafarem el camí que flanqueja en direcció est !(esquerra), quan passem per sota del bisbe pujarem per un petit sender fins la base de la pared.
Descens: curt ràpel per la cara sud, anar fins el Coll del Porc i baixar en direcció nort fins el camí de pujada.

Dificultat:6c.V+/A1.

Recorregut :235 metres.

Equipament: Via totalment equipada amb parabolts,claus i burils .Reunions rapel.lables.
Material: Cintes exprés ,1 estrep.
(si anem justets de grau potser es pot reforçar algun pas dels primers llargs amb friends o bicoins, però la via esta molt ven assegurada) .
La ressenya de onaclimb:
http://www.onaclimb.com/montsecroq/fraresecos.htm#


Llarg 1: 35m (4+). Està una mica trencadot, parabolts i algun clau.

LLarg2: 40m(V+). Llarg molt guapo, xemeneia amunt, cal entrar dins la cova,alla trobarem un parabolt amb una anella i alguns burils de l'equipament antic, si continuem uns pocs metres mes amunt per dins la xemeneia pujarem sobre la rapissa, trobarem un altre reunió millor ubicada.





2 reunió, nosaltres vam muntar la reunió dins la cova.




Manel arribant a la 2 reu.


Llarg3: 35m( 6a)...Aqui es comença a veure l'ambient de la via,llarg estètic que discorre per la fissura-xemeneia , totalment equipat .



Pujant el 3 llarg...




Arribant a la 3 reu...


Llarg 4: 35m(6c) Jo diria 6c+/7a...aquest llarg ha de ser una passada tindre el grau per fer-lo en lliure...és una placa amb passos molt fins i de molta continuïtat... per mi va ser V+/A1... aquí trobem també alguns burils de l'equipament antic que escurça'n alguns passos entre parabolts .





Llarg 5: 35m(5+) Per mi 6a... placa una mica tombada al principi i més vertical després, amb bona pressa.



Manel obrint el 5 llarg, quina placa més guapa...

Llarg 6: 30m(6a) Aquest llarg la dificultat esta en un pas que supera un petit desplome't, trobem un parell de claus just al pas. Al sortir d'aquest desplome't cal anar a l'esquerra per trobar la reunió.


Llarg 7: 15m (6c o AeV). Pas de bloc molt exigent, després tram fàcil i tombat fins al cim.




El Manel sortin de la via...
Els llargs de 6c no els vam poder treure en lliure... ni de conya...aixo de no dormirrr!!

La via és una imprescindible, i ara amb el equipament nou és super segura.




Ja hem fet cim, vem poder disfrutar d'una posta de sol motserratina, la via ens ha agradat molt als dos.


7 comentaris:

Raquel ha dit...

Ei Miquel!! Aquesta sí que la vaig fer aquest juliol, amb en Miquel N. Vaig disfrutar-la moltíssim!!
Crec recordar que nosaltres sols vam posar un friend en L1.
El pas de bloc de l'últim llarg... tela marinera!! Jo vaig volar dues vegades, i a la tercera, quan ja tenia clar el pas... ja no em quedava pila!! Així que em va tocar fer A0!! Sort que el pas està ben assegurat!

I... no pares, eh!!
Segueix així!!

Ramon Maeso ha dit...

notros la vam fer per 2º vegada amb l'Ignasi aquest hivern, i deu ni do amb la plaqueta dels collons, me va costar lo meu anant de 2º, una mica esressant. El pas de bloc de dalt el vam fer plovent i amb pegues, no hi havia manera de quedar-nos d'un merlet moll. Molt bona.

salut

Llorenç ha dit...

Ens hi haurem d'apropar algun dia!!! tothom l'està fent i nosaltres perduts per aquests mons de deu!! felicitats per la via! ja d'entrada dic que nosaltres la farem amb el maxim d'A0 possibles!!!!je je je

Piter ha dit...

Ieps miquel !! on esta el frontal ?? jeje

Per alli tinc pendents aquesta i el gran diedre cade a l'agulla del centenar..

Apala.. a veure quan tornem a coincidir, aquest finde amb en marc anem al pedra... aixi que si pots ja saps.

Miquel Sabadell ha dit...

Ja m'agradaria anar amb vosaltres piter..pero aquest finde per desgracia em toca currar, que hi farem...

Miquel Sabadell ha dit...

Ei Kutrescaladors val molt la pena encara que fagis A0's com jo...jeje!

Miquel Sabadell ha dit...

Ramon i Raquel, jo ni ven assegurat, ni amb la pared seca...res de res...vaig trobar els 6c's bastant xungos, especialment la placa..ja tornaré quant em fagi gran i estigui més fort,jeje!